wat als autoschadeverzekering zegt de schade is 50/50 en je schade is maar 300 euro en van de andere partij ook en je hebt eigen risico van 200 euro?

is het normaal dat je dan buiten dat je je no-claim kwijt bent ook nog eens je eigen risico moet betalen,waar doe je dan goed aan in dit geval,kan je in compromis met de tegenpartij de hele zaak cancelen,zodat ieder zn eigen schade heeft en niet zijn no-claim kwijt is?!

Toegevoegd na 47 seconden:
oja en dan ben ik ook nog all-risk verzekerd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

het is in zoverre normaal dat je, als je claimt bij je verzekering, je ten eerst je eigen risico zelf moet betalen, en ten tweede no-claim korting kwijtraakt.
Dit is ongeacht het bedrag dat je claimt.
Het staat allemaal netjes in de voorwaarden waar je mee akkoord gegaan bent toen je de verzekering afsloot.
Of het moreel allemaal klopt is natuurlijk een andere discussie...
(Verzekeringsmaatschappijen zijn dol op 50/50 schades die zijn voor hun namelijk het voordeligst!!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frustrerend is het wel een beetje,dan maar positief bekijken dat het een les is en er ergere dingen zijn......

Andere antwoorden (2)

Dan kun je beter zelf die 300 euro betalen.
Anders moet jezelf 200 betalen en je krijgt er 100 van de verzekering maar je premie gaat omhoog dus dan heb je die 100 euro er zo weer uit.
Dus gewoon je eigen schade betalen en je tegenpartij ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de tegenpartij niet verplichten om de schade voor eigen rekening te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd en de schade van tegenpartij is 600euro dus het is dus no-claim eraf en maar 100euro voor eigen schade vergoed krijgen vanwegen 200euro eigen risico in dit geval.
Ja dat is normaal, alhoewel het wel vervelend is.

Bekijk wel even de voorwaarde van je verzekering, sommige hebben een no-claim-beschermer waardoor je bij een eerste ongeluk niet gelijk je no claim kwijt bent.

Of je ook beter de zaak kunt cancellen... Sja, dat is een lastige vraag. Kijk in elk geval even naar het ongeluk en of er nog verdere schade bij kan komen. Stel de bestuurder van de andere auto blijkt later ook nog een whiplash te hebben en daardoor immateriele schade te hebben opgelopen. Deze zul je dan ook uit eigen zak moeten betalen. Of is de schade aan jou, of zijn auto toch meer dan verwacht.

Lijkt het onwaarschijnlijk dat er vervolgschade komt zou ik zeker overwegen dit zelf te betalen. Kijk dan eerst of je kunt uitvinden wat voor effect dit heeft op je no-claim. Scheelt het 30 cent per maand is het niet de moeite waard bijvoorbeeld.