Zijn jonge kinderen standaard echt meeverzekerd op de uitvaartverzekering polis van de ouders?

Volgens Klaverblad wel. Nu vroeg ik het dus laatst aan mijn tussenpersoon. Zij vertelde mij dat mijn oude tarief eerst naar het nieuwe tarief overgezet moet worden. "Uw polis betreft het oude tarief waarin de kinder verzekering nog niet is meegenomen" De premie werd dus verhoogd van 8,44 per maand naar 12,52 per maand. Klopt/mag dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Ja dat kan, je zou eens in je polis van je verzekering kunnen kijken wat et in staat over kinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de polis van het kLaverblad die ik vond op internet, staat dat kinderen tot 18 jaar zijn GRATIS meeverzekerd bij de ouders.
Het is mogelijk dat jij met een oude polis bent begonnen, waarbij dat nog niet zo was.

Dat verklaart dan waarschijnlijk het premieverschil.
Je kunt je afvragen hoe gratis, gratis is dan!
Want je wordt zo verplicht om ook voor je kinderen te betalen!

Informeer hierover bij je tussenpersoon.
Als je deze verhoging niet wil, dan kun je aangeven dat je je oude polis met oude premie wil handhaven.

http://www.klaverblad.nl/verzekeringen/uitvaart/Uitvaartverzekering.htm#

Misschien is het zinvol om te bedenken of een uitvaartverzekering echt nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is geen automatisme! Zie hiervoor de uitvaartpolis.