Als ik aan het verhuizen ben en in de nieuwe woning breekt brand uit, ben ik dan verzekerd?

De sleutel krijg ik per 1 april, maar ik verlaat de huidige woning pas 3 weken later. Als er in die tussentijd brand oid uitbreekt in de nieuwe woning, maar volgens de verzekering woon ik nog op het oude adres, (of vice versa) ben ik dan verzekerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je moet per 1 april je nieuwe huis (ook) verzekeren. Immers, vanaf dat moment is het jouw verantwoordelijkheid; heb je het gehuurd of gekocht. Voor brand is de oude eigenaar/verkoper dan niet meer aansprakelijk. Je zit dus drie weken met dubbele verzekeringen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet nodig dat je al in een woning woont om hem te verzekeren.
Wel duidelijk aangeven dat de nieuwe woning nog niet betrokken wordt en wanneer je de oude woning verlaat. Dit om te voorkomen dat bij een onheil de verzekering kan zeggen dat je haar niet volledig hebt geïnformeerd.