Is dat zo dat je met een aansprakelijheids verzekering verzekerd bent als je kind onder de 14 iets stuk maakt bij een ander door pesten of plagen ?

Ik hoorde via via als je kind onder de 13 of 14 jaar bij een ander kind of wie dan ook iets stuk heeft gemaakt tijdens pesten of plagen en je hebt een aansprakelijkheidsverzekering dat je daar zo wie zo verzekerd bent.
Omdat ze weten hoe kinderen op die leeftijd zijn, maar als je kind ouder dan 14 is ben je daar niet voor verzekerd.

Maar je hebt toch ook kinderen die 14 jaar of ouder zijn die nog heel kinds zijn en je hebt toch ook kinderen van 12 die zich al heel volwassen gedragen ?

Dat lijkt mij toch heel persoonlijk je kan kinderen toch niet vergelijken ?

Ik kan genoeg kinderen die 13 jaar zijn maar net echt volwassen mensen en kinderen van 14 a 15 die nog heel kinderlijk zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

De kern van schade vergoeden is dat wanneer de schade opzettelijk is gemaakt, deze niet wordt vergoed.
Schade door pesten is opzettelijk en wordt niet vergoed.

Met kinderen is de opzet wat moeilijker, wellicht hierdoor wordt een grensleeftijd aangehouden om niet alles te hoeven uitpluizen. Bij kinderen vanaf een grensleeftijd is pesten opzet en wordt niet vergoed.

Het gaat er niet om elk mens op z'n persoonlijkheid te toetsen bij elke claim.