Dit medicijn wordt voorgeschreven door een arts, in principe wordt het vergoed door zorgverzekeraars. Echter zijn er uitzonderingen op de 'regel' dus voor een 100% zeker antwoord kun je het beste even een telefoontje plegen naar je zorgverzekeraar. Dan weet je het zeker.

Toegevoegd na 32 minuten:
Ik ben nog even voor je gaan zoeken omdat ik dacht dat er wel een site voor was en ik heb hem gevonden.
Als je hier het medicijn, het aantal doseringen per dag of het aantal doseringen per jaar (als je bijvoorbeeld een kuur volgt of maar een doosje nodig hebt) en je zorgverzekeraar invult weet je of het vergoed wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik zelf eigenlijk geen problemen mee gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Achmea. Moet ook wel zeggen dat ik maar één keer gebeld heb.
In 2012 zitten maagzuurremmers niet meer in het basispakket van de zorgverzekering. Dat heeft minister Schippers dit jaar besloten. Maagzuurremmers zoals Omeprazol worden dus in principe vanaf 1 januari 2012 niet meer vergoed.
Een uitzondering wordt gemaakt voor chronisch zieken, voor die groep wordt het nog wel vergoed. Chronisch zieken zijn gedefinieerd als mensen die langer dan zes maanden op het geneesmiddel zijn aangewezen en voor wie het is voorgeschreven ivm. een chronische aandoening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons wordt het nog wel vergoed.