Ben ik hiervoor wa verzekerd?

mijn hond heeft op de telefoon gekauwd van een vriend van mij, nou is die telefoon helemaal beschadigd, ik ben wa verzekerd, dekt de wa verzekering dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Ja, dit valt onder de WA verzekering.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
schade toegebracht door huisdieren niet altijd hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@gonzo: Voor eigen schade niet altijd nee. Maar hier gaat het over schade bij een ander toegebracht. Het heet niet voor niets Wettelijke aansprakelijkheid, dus vind zijn basis in het burgelijk wetboek. En over aansprakelijk bij dieren wordt daarin vermeld dat de eigenaar altijd aansprakelijk is voor schade aangericht door zijn/haar huisdier.
Dus een WA moet dit dekken. De min is onterecht, dus van mij een plus voor A.L.S.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij ook een + want dit valt zeker on je WA verzekering.
Ik denk dat je beter hier voor je verzekering kunt bellen aangezien zij weten wat ze vergoeden en niet en welke verzekering jij precies hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat dekt je WA verzekering.
Maar let op: verzekeringen kunnen heel moeilijk doen.
Als jij samen met de hond op bezoek was bij deze vriend, dan dekt de verzekering de schade die je hond heeft veroorzaakt.
Als jouw vriend op de hond paste, en jij was er dus niet bij, dan zeggen ze: "meneer heeft zelf een risico genomen door op de hond te passen. Hij had moeten opletten. En dus keren we niets uit.
We hebben dat eens bij de hand gehad met een kind waar wij op pasten. Er werd niets uitgekeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies,,en een telefoon moet je niet onbeheerd achterlaten waar een hond erbij kan.
Daar kunnen heel moeilijke vragen over gesteld worden.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx Eef.
Daarvoor zul je eerst je polisvoorwaarden moeten raadplegen en (daarna) kun je wellicht ook eens op de site van de verzekeringsmaatschappij kijken.
12 jaar geleden
Vaak wel, echter de eigenaar moet wel de nodige voorzichtigheid in acht nemen. Dus als hij weet dat er een hond is en hij legt de gsm op de rand van de tafel kan dit als nalatig worden gezien en kan je verzekering zeggen dat het deels eigen schuld is van je vriend. maw dan wordt er slechts een deel of niets vergoed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit valt idd onder de WA verzekering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je erbij was wel, als je vriend op dat moment de begeleider van de hond was, dan geldt de zogenaamde "opzichtclausule" en betaalt normaal gesproken de verzekering niet uit. Hetzelfde als jouw hond onder jouw toezicht thuis iets kapot maakt.
Overigens er zijn wel bepaalde verzekeringen die ook uitkeren als jij thuis bij jezelf bv de TV van tafel stoot. Zullen wel erg duur zijn