Ben je bij de ASN bank ook door de overheid verzekerd als ze failliet gaan?

Bij de ABN-AMRO ben ik geloof ik nu tot 40.000 of 100.000 euro verzekerd door de overheid.
Maar nu hoorde ik laatst van iemand dat dat bij de ASN bank niet zo is. Klopt dat?
Ik wil namelijk overstappen naar die bank, en weet niet of ik daar wel goed aan doe met deze voorwaarden.
Ik wil natuurlijk wel verzekerd zijn.
Volgens ASN telefoniste was ik bij hun wel verzekerd, maar met die callcenters van tegenwoordig weet je het ook nooit zeker...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Ja, bij iedere Nederlandse bank ben je door de overheid verzekerd als ze failliet gaan (met een maximum tot 100.000 euro) dus ook bij de ASN bank.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie dit citaat van onderstaande link:
De ASN Bank staat onder toezicht van de Nederlandsche Bank en de Autoriteit Financiële Markten. Op spaartegoeden van onze klanten is het deposito-garantiestelsel van toepassing. Dit garandeert dat particulieren bij een faillissement van een bank met een eigen bankvergunning hun spaargeld tot € 100.000 terugkrijgen. Tot dat bedrag is uw spaargeld bij de ASN Bank dus sowieso veilig. De depositogarantieregeling geldt per persoon, per bank (ongeacht het aantal rekeningen). Bij een rekening op naam van twee personen (en/of-rekening) is de totale garantie dus maximaal € 200.000 per bank. Meer gedetailleerde informatie over de garantieregeling vindt u op de site van de Nederlandsche Bank.

Toegevoegd na 35 minuten:
Ikzelf zit sinds vorig jaar ook bij de ASN. Vroeger bij Fortis. Dus ik zeg: stap met een gerust hart over!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (4)

Jazeker wel. Ook de ASN tegoeden vallen onder de bankgarantie tot (nu nog) €100.000
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent bij de ASN goed verzekerd en wel voor 100.000 euro. De Bank of Scotland werkt met het Britse garantiestelsel en dat gaat tot omgerekend een kleine 60.000 euro.
Maar de DNB zegt, stuur een mailtje naar info@dnb.nl en dan weet je het zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de bijgevoegde link alle rekeningsoorten van de ASN die tot 100.000 euro onder het garantiestelsel van DNB vallen:

http://www.uw-spaarrente.nl/aanbieders/ASN-Bank-ab9.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ALLE bancaire instellingen waarvan de hoofdvestiging statutair in Nederland is gevestigd en bij de kvk staan ingeschreven, staan onder toezicht van de Nederlandsche Bank. Op spaartegoed is dan het garantiestelsel van toepassing tot maximaal een ton per rekeninghouder.
Icesave was een in IJsland gevestigde bank met een vestiging in Nederland en was daarom (eigenlijk) niet verzekerd. ASN bank is echter wel een Nederlandse bank, waarvoor dus het Nederlandse garantiestelsel geldt. Je kunt ook eens kijken naar Triodos. Lijkt een beetje op ASN, qua ideologie. Beiden ook gewoon prima banken. Ik ga binnenkort zelf ook óm! Succes!