waarom is Ohra zo duur met eigen risico? Is dat over al zo???

Ik betaal voor mijn aanvullende verzekering voor de tandarts van Ohra €7,95 en me verzekering is €122,- dus totaal € 129,95 en dan krijg ik net een brief binnen van Ohra waarin staat dat ik eigenrisico moet betalen:
€47,34 ?? Moet ik dat nu in termijnen tot eigen risico €170 per jaar nog is ERBIJ betalen!! Ik wil veranderen van de zorgverzekering maar dat kan volgens mij 1x per jaar in december dat je kan overstappen toch? Ik vind dit echt belachelijk duur, en als je dan soms naar de huisarts gaat moet je ook nog is je eigen medicijnen betalen:s en naar de tandarts ga ik misschien 2x in het jaar waar ik alleen voor controle gaat! belachelijk dat dit allemaal zo duur is!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Als ik het goed begrijp heb je een eigen risico van €170,-? Dit is wettelijk vastgesteld, dus overstappen naar een ander zorgverzekeraar heeft geen nut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult niet veel goedkoper terecht kunnen ik betaal inclusief tandartsverzekering en ook nog collectief verzekerd € 144 per maand en moet diverse zaken zelf betalen ook me wettelijk eigen risico.Dat zijn nu eenmaal de afspraken en dat is bij alle verzekering zo
13 jaar geleden
Wettelijk is er 170 euro eigen risico. Daarnaast kun je zelf een trede eigen risico afsluiten.
Waar jij per 1 januari 2012 op moet letten (afsluiten kan tot en met 31 december 2011)is, dat je de trede 0 euro eigen risico hebt afgesloten.
Je kunt verder in de loop van dit jaar inventariseren bij wie je een collectieve zorgverzekering kunt afsluiten, waardoor je korting krijgt. Veel werkgevers hebben zo'n collectieve zorgverzekering, maar ook als lid van een bank of sportvereniging, ANWB enz. kun je meeliften.
Als volwassene betaal ik hetzelfde bedrag als jij bij de CZ Groep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zat vroeger bij Agis waar ik meer betaalde dan dat ik terug kon krijgen (max 135 per jaar). Ik ben nu bij FBTO en ben veel goedkoper uit. Ik de info niet bij de hand maar kijk eens op hun site! Hier alvast wat uit een tabel:
-100% afhankelijk van de gekozen dekking tot max. € 200,-, € 400,- of € 800,-. Voor kronen, bruggen, inlay's, een enkel implantaat en parodontologische behandelingen, geldt bij het afsluiten van de module of tussentijdse verhoging van de dekking een wachttijd van een half jaar*.

Toegevoegd na 12 minuten:
Jouw premie van 7,95 is wel erg laag. Als je 2 - 3 keer zoveel betaalt krijg je tot 800.- vergoed zonder dat je een drempelbedrag (eigen risico) moet betalen. Dat €170.- geldt voor zover ik weet niet voor tandartskosten.
Ik hou er ook niet van van het is goed om je zo af en toe te verdiepen in deze materie!