Verzekering betaalt iPod?

Een vriend heeft vandaag mijn iPod Touch per ongeluk op de grond laten vallen. Nu zit er een hele grote ster in min scherm met barsten. De iPod werkt nog wel normaal. Zou zijn verzekering een nieuwe iPod voor mij betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook buitenshuis is de inboedelverzekering onder voorwaarden en met beperkingen geldig.

Antwoorden (3)

Als je hem hebt verzekerd wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nieuwe iPod niet, want de iPod doet het opzich prima. Maar je kunt wel het glasplaat laten vervangen en dan de kosten bij de verzekeraar opgeven. Dat vergoeden ze wel!

Wel zul je eerst zelf wat kosten moeten betaln voor het maken van een offerte, maar die kosten zijn niet hoog!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit lijkt me inderdaad een geval waarin je vriend aansprakelijk is en een beroep kan worden gedaan op zijn WA-verzekering. Als hij die ook heeft, natuurlijk. Anders moet je vriend het zélf betalen, heel formeel gezien. Het is natuurlijk een tweede of je dat echt van hem zou vragen.

Ik zou er alleen niet op rekenen dat je een geheel nieuwe iPod krijgt. Zo te lezen is alleen het scherm stuk, dus als dat goedkoper is, zal de verzekering alleen de vervanging van dat scherm betalen.