Maakt bij een aansprakelijkheidsverzekering wat uit hoe het ongelukje is gebeurt?

Kan de verzekering bijvoorbeeld zeggen bij een bepaalde situatie dat het niet onder de verzekering valt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Wanneer het schadebedrag te hoog is verzinnen ze wel iets om de claim af te wijzen. Vervolgens zien ze vanzelf of je financieel in staat bent een procedure te starten. Zelf actueel lopen met Nationale Nederlanden die een claim afwijst over een beroepsfout van mijn advocaat die vergat hoger beroep aan te tekenen. Heb gelukkig de middelen een procedure te starten maar velen helaas niet. Beleid van de verzekeraar en als assurantietussenpersoon weet ik daar inmiddels alles van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,dat maakt wel uit. Verzekeringsmaatschappijen doen er vaak alles aan om onder betaling uit te komen, en niet alleen bij grote bedragen.
Voorbeeld: Als een klein kind bij oma op schoot zit en de bril van oma te pakken krijgt en die gaat kapot, keert de verzekering van de ouders van de baby niets uit, omdat oma, door het kind op schoot te nemen, het risico op schade bewust heeft genomen!! Echt waar! Waar gebeurd!
Als je een risico neemt en er gebeurt iets, keren ze niet uit. Bijv bij sportbeoefening.
Geef je iets op, denk dan goed na hoe je het brengt. Daarmee zeg ik niet dat je moet liegen over de toedracht. Maar wel je verhaal goed op papier zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat dacht ik al, want je voorbeeld over de bril heb ik eerder ook gehoord maar of dat echt zo is wist ik niet. Nou het gaat in dit geval om een laptop met een hele grote barst op het beeldscherm omdat een kind dit heeft laten vallen.
Zou de verzekering dit wel accepteren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een soortgelijk geval vroeger meegemaakt.
Een kind waar ik een middag op paste brak de glazen plaat van een tafel. De WAverzekering van de ouders keerde niet uit omdat ik vrijwillig oppaste, en dus een bepaald risico nam door op het kind te passen. Als het was gebeurd tijdens een bezoek van de ouders aan mij met het kind, zou het wel vergoed zijn.
Waarmee ik wil zeggen: Paste jij op het kind? Dan KAN het zijn dat ze vinden dat je bewust een risico hebt genomen.
Was er iemand bij jouw op bezoek met een kind, dan betalen ze (waarschijnlijk) wel uit.
Maar niet elke verzekeringsmaatschappij is zo op de letter.
Lees goed de voorwaarden door voor je gaat claimen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel:) ik zal eerst de voorwaarden goed doornemen.
Bij een aansprakelijkheidsverzekering gaat het erom dat je volgens de wet aansprakelijk bent. Hier ligt naar mijn gevoel het verschil. Je kan je schuldig voelen en toch niet aansprakelijk zijn. Bijvoorbeeld met tennissen iemand met de bal de bril van het hoofd afslaan. Dat is een risico van de sport en je bent dus niet aansprakelijl. De verzekraar zal dan ook geen schadevergoeding uitkeren.