Ziektekosten maar woon in Duitsland is het dan verstandig extra te verzekeren?

Heb Nederlandse werkgever dus verplicht in Nederland verzekerd. Ben ingeschreven bij een duitse Krankenkasse waar men overigens niks voor betaald. Duitse arts rekent met duitse krankenkasse af. Die verhalen het op mijn Nederlandse
Wat ik me afvraag is of het wel zin heeft om me extra bij te verzekeren?Betaal nu ca 35 euro permaand aan een duurder pakket
Ik meen weleens gelezen te hebben dat bijverzekeren dan niet rendabel/niet nodig is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je bent in NL alleen basisverzekerd. Ga bij de KK eens na of zij de kosten dekken voor eventuele andere behandelingen die niet in het basispakket van NL vallen. KK zal dat waarsch wel doen dus dan is bijverzekeren onzin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zolang de KK je zaken betaalt als jij in NL verzekerd bent, zou ik in NL verzekerd blijven, aangezien je in Dld een hoop meer betaalt voor je ziektekostenverzekering. De vraag is natuurlijk wat (en tot welk bedrag) gedekt wordt en wat je eigen bijdrage evt. is.