Krijg je als je bij budgetbeheer/inkomensbeheer zit de energietoeslag op je eigen rekening?

Ik heb recht op 800 energietoeslag maar ik zit bij budgetbeheer/inkomensbeheer krijg ik de energietoelsag op mijn eigen rekening ? Dit telt trouwens volgens de wet niet als inkomen.

Mvg

6 maanden geleden
1.7K
TurfGraver
6 maanden geleden
Ik vermoed van niet.
Maar lijkt het je ook niet verstandig dat dit gebruikt wordt om je uit je problemen te helpen?
Inekez1
6 maanden geleden
De bedoeling van de energietoeslag is dat mensen met een laag inkomen de hoge energierekening kunnen betalen. Als budgetbeheer de energierekening betaalt, is het ook logisch dat daar de energietoeslag naartoe gaat. Dit jaar komt de energietoeslag wel erg laat. Dus wellicht is je vakantiegeld deze zomer gebruikt om vaste lasten te betalen. Dan zou je best de budgetbeheerder kunnen vragen om nu (een deel van) de 800 euro zelf voor iets anders te gebruiken.

Geef als eerste antwoord