Heb ik recht op een WW- of een bijstandsuitkering?

Ik ben 2 jaar geleden ziek uit dienst gegaan, toen kreeg ik een ziektewet deze is gestopt en is WIA uitkering afgewezen, echter kan ik nog steeds niet werken door ziekte, en mentale aandoeningen, hierdoor heb ik erg weinig inkomen, woon ook op mezelf. Ik studeer en krijg DUO en inviduele studietoeslag, hiervoor hoef ik enkel nog stage te lopen, althans MOET, anders haal ik het niet ondanks mijn gezondheid. Verder heb ik geen lessen meer gelukkig, had deze in mijn situatie ook niet kunnen volgen of volhouden. Iemand van het UWV raadde mij iig tijdelijk de WW aan en daarna bijstand, heb ik daar ook recht op? Ik heb binnenkort een gesprek... Zijn er dingen die ik vooral NIET moet zeggen of doen? Ik zit compleet financieel in de nesten door een flink te kort aan inkomsten. Groet, Jan.

7 maanden geleden
4K
tinus1969
7 maanden geleden
Ik vind het een raar advies. In principe mag je als ontvanger van WW of bijstand niet studeren (= ingeschreven staan bij een universiteit/school). Of dit moet om een hele specifieke uitzondering gaan die ik niet ken.
ronron1212
7 maanden geleden
Of je nu ww of een een bijstandsuitkering krijg je moet solliciteren en werk zoeken
Inekez1
7 maanden geleden
Als je van DUO het maximale bedrag krijgt (deels lening) en je krijgt van de gemeente al een individuele studietoeslag, dan is dat bij elkaar per maand meer dan een bijstandsuitkering. Je kunt geen bijstand krijgen EN duo+studietoeslag. Als je stopt met je studie, uitgeschreven wordt, duo stopt, dan zou je bijstand kunnen aanvragen. Maar daar wordt je financieel niet beter van en daarmee is de kans om je studie volledig af te ronden helemaal verkeken. Lijkt me niet verstandig als er nu nog kans is om toch je studie af te ronden, al is dat met vertraging. Bij DUO kun je een extra jaar studiefinanciering aanvragen voor je studievertraging als gevolg van ziekte. Zorg verder dat je de zorgtoeslag krijgt (aanvragen op toeslagen.nl) en als je een zelfstandige woning hebt ook huurtoeslag. Kijk verder bij je eigen gemeente welke regelingen er mogelijk nog meer zijn.
Inekez1
7 maanden geleden
Je kunt altijd bij de gemeente of bij gemeentelijke instantie voor welzijnswerk informatie en advies vragen om samen te kijken waar je recht op hebt. Er zijn wat dat betreft geen zaken die je zou moeten verzwijgen of vooral niet zou moeten zeggen. Wees eerlijk over je situatie, dan krijg je het beste advies.
Ritsuka
7 maanden geleden
Altijd eerlijk zijn. Als je iets verzwijgt en ze komen er later achter, dan heb je een probleem.

Geef als eerste antwoord