Als ik verhuur aan iemand met een uitkering wordt deze dan gezien als voordeurdeler?

1.7K
ronron1212
een jaar geleden
Of iemand een uitkering heeft maakt niet uit als je samen een huishouden voert dat maakt wel wat uit daarnaast betaal je meer gemeente belasting
tinus1969
een jaar geleden
Wat wil je verhuren? Een kamer?
Tommiebaco
een jaar geleden
Niet 1 kamer. Een gehele bovenverdieping. Met woonkamer incl. keuken, badkamer en slaapkamer. Wel 1 voordeur. Vanuit voordeur 2 aparte deuren. Een naar mijn deel en een naar boven waar de verhuurbare ruimtes zich bevinden. Er wordt wel een huurovereenkomst gesloten.
tinus1969
een jaar geleden
Heeft die te verhuren verdieping een eigen adres/huisnummer?

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk wel. Op basis van je beschrijving gaat het niet om zelfstandige woonruimte. Dan ben je voordeurdeler en is er ook geen recht op huurtoeslag.
een jaar geleden