Hoe hoog is een middeninkomen?

Vereniging Eigen huis heeft het over een eventuele financiële tegemoetkoming vanwege de hoge energielasten voor de middeninkomens.
Die zouden dan pakweg - bruto - E 1500 per maand zijn.
Heus?
https://www.eigenhuis.nl/energie/financieel/compensatie-stijgende-energielasten?utm_campaign=algemeen&utm_source=algnbr&utm_medium=email&utm_content=algemene_nieuwsbrief_25_juni_2022&utm_term=compensatie-stijgende-energielasten_bullet#/

erotisi
een jaar geleden
Alle mensen met een zorgtoeslag komen in aanmerking
Inekez1
een jaar geleden
Waar lees jij die 1500 euro dan?? Er wordt gesproken over compensatie voor de minimum-inkomens (1250 - 1725 p/m) en over een extra tegemoetkoming voor de middeninkomens (max 32000 p/j)
teusvh
een jaar geleden
41.000 per jaar voor tweeverdieners is ongeveer een maandinkomen van 1500 voor elk van de partners.

Antwoorden (1)

Volgens de site is een middeninkomen het volgende:

"mensen met een inkomen tot maximaal € 32.000 bruto. Voor tweeverdieners ligt de grens op ongeveer € 41.000 bruto per jaar."
een jaar geleden