Wordt ik gekort op mijn bijstand als ik een belastingteruggave ontvang?

Na het doen van mijn belastingaangifte (incl. jaren dat ik nog NIET in de bijstand zat)

nul1
2 jaar geleden
Dat ligt eraan waarom je het geld terugkrijgt? Teruggaven inkomstenbelasting en loonbelasting word gezien als inkomsten en dus gekort.
Teruggave ziektekosten worden niet als inkomsten gezien en dus ook niet gekort.
Verekenbare verliezen worden niet als inkomsten gezien maar wel als vermogen.
ItisILeClerc
2 jaar geleden
Lijkt me niet, het is immers niets anders dan teveel betaald geld. Wisselgeld van de bakker is tenslotte ook geen inkomsten. Wel oppassen dat je 'vermogen' niet boven de grens komt.

Antwoorden (1)

Dat ligt eraan waarom je geld terug krijgt.

Teruggaven inkomstenbelasting en loonbelasting word gezien als inkomsten en dus gekort.
Teruggave van bijv. ziektekosten worden niet als inkomsten gezien en dus ook niet gekort.
Verekenbare verliezen worden niet als inkomsten gezien maar wel als vermogen.