heeft het werken bij Uber eats als zzp'er gevolgen voor de uitkering van mijn vader? ik ben inwonend kind

Ik wil graag bij uber eats gaan werken als zzp'er. Ik woon nog thuis bij mijn ouders (ik ben 18) en moet een btw nummer aanvragen bij de belastingdienst. Volgens mijn ouders heeft dit gevolgen voor hun situatie omdat mijn vader een uitkering heeft ivm zijn ziekte. Klopt dit en zo ja, wat voor gevolgen heeft dit?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
3.7K
teusvh
2 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat het enkele hebben van een BTW-nummer gevolgen heeft voor welke uitkering dan ook. Het gaat er om of je wel of niet bijdraagt aan het gezins-inkomen, in hoeverre dat effect heeft op de uitkering. Zou als je bij een baas gaat werken niet anders zijn.
Of dat werkelijk zo is hangt af van het soort uitkering. Vraag na (telefonisch of op hun website) welke inkomsten van wie worden verrekend met de uitkering.
tinus1969
2 jaar geleden
Dit hangt erg af van het soort uitkering dat je vader krijgt.

Antwoorden (1)

Het hangt af van de soort uitkering.

Voor een bijstandsuitkering geldt de kostendelersnorm vanaf het moment dat je 21 wordt. Voor een WIA-uitkering is het inkomen van een inwonend kind niet van invloed.