Mag de gemeente de gereserveerde vakantiegeld als inkomen tellen in dezelfde maand?

Ik heb een uitkering (IOAW). Daarnaast werk ik via een uitzendbureau waarbij ik uiteraard inkomsten heb. Bij de berekening van mijn uitkering, wordt mijn gereserveerde vakantiegeld wat ik opbouw bij het uitzendbureau, maandelijks meegeteld als inkomsten, terwijl ik deze pas in mei/juni ga ontvangen. Hierdoor kom ik onder het bestaansminimum terecht. Is het terecht dat dit door de gemeente wordt gedaan?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.1K
TurfGraver
2 jaar geleden
Ja, vakantiegeld (als ook eventueel een 13e maand en/of bonus) tellen mee.

Antwoorden (1)

Dat MOET de gemeente zelfs doen, dat is de wet. Vakantiegeld is (uitgesteld) inkomen.