Moet een postzegel betaald worden; om het statusformulier via de post, naar de gemeente te sturen?

Dit vraag ik me af, omdat deze mensen het statusformulier MOETEN (anders krijg je je bijstandsuitkering NIÉT!!) inleveren via de post ivm Corona. Dus: liever NIET in langsbrengen bij de stadswinkel in persoon!!
Échter: in de bijstand hebben mensen het HÉÉL krap.......dus een postzegel elke maand is sonde van het geld!!

Waarom niet een antwoordnummer?? Die zijn wél gratis, geen postzegel voor nodig namelijk!!

Ik weet niet of dat DIT POSTBUS NUMMER (1065), gratis is of niet........

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.9K
Ritsuka
3 jaar geleden
Hebben ze geen emailadres?
TurfGraver
3 jaar geleden
Zelf daar in de bus gooien?
Inekez1
3 jaar geleden
Op de site van de Gemeente Nijmegen staat:
"U kunt uw statusformulier niet aan de balie van de Stadswinkel inleveren. Stuur uw statusformulier op. Ons adres staat op het formulier. U kunt ook de brievenbus bij de ingang van de Stadswinkel gebruiken." Je mag het formulier dus ook zelf (zonder postzegel) in de brievenbus van de gemeente bij de Stadswinkel gooien. Je kunt het niet zelf bij het postkantoor in de betreffende postbus doen.

Antwoorden (1)

Post die je verstuurd naar een postbus of een normaal adres, moet je altijd frankeren.

Antwoord nummer is inderdaad altijd gratis.

In het bovenstaande voorbeeld zal dus inderdaad een postzegel geplakt moeten worden.