Geld van de belastingdienst ontvangen waar ik geen recht op had, wat moet ik doen?

Hoi,
Ik heb bepaalde toeslagen gekregen van de belastingdienst waar ik geen recht op heb. Dit "foutje" is gekomen door dat het tijdens de verhuizing niet goed is gegaan met het inschrijven van mijn partner waardoor ik dus een maand lang als alleenstaande moeder stond geregistreerd. Mijn partner staat nu officieel op papier sinds februari 2019 bij mij ingeschreven terwijl wij sinds januari 2019 al samen wonen.

Nu wil ik de belastingdienst bellen maar hebben ze problemen met hun provider waardoor ze telefonisch niet bereikbaar zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik nu het beste doen? Het gaat om best veel geld en ik wil straks geen dikke rekening ontvangen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K
KennisDelen
5 jaar geleden
Ik zou ze mailen, en het geld zelf even apart zetten
esth0r
5 jaar geleden
Wat je ook doet, houd het bedrag dat je onterecht hebt ontvangen beschikbaar om meteen terug te schrijven, ze zijn genadeloos bij de belastingdienst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt allemaal! Inmiddels is het opgelost. Tussen de verwerkingstijd (van de stopgezette toeslagen) van 5 weken heeft de betaaldatum gezeten waardoor dat elkaar heeft gekruist. Binnenkort krijg ik hoogstwaarschijnlijk een brief dat ik het geld moet terug betalen. Het geld staat nu op een spaarrekening zodat het allemaal in 1x terug kan worden betaald! :-)

Antwoorden (2)

Je kan bij de belastingdienst site inloggen om dat soort zaken te regelen of stop te zetten.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Uiteraard al gedaan! Dankjewel voor de tip!
De BelastingTelefoon is inderdaad op dit moment niet bereikbaar. Maar als je ze belt als ze weer bereikbaar zijn en uitlegt waarom je niet eerder kon bellen, zal dat geen probleem zijn.
Als je echt graag direct wilt reageren, zou je een bericht kunnen sturen naar jouw belastingkantoor.
Voor adres, zie:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/contact/content/hulpmiddel-adressen-belastingkantoren-douanekantoren