Ik heb WIA-uitkering, welke stappen moet ik ondernemen indien ik een eenmalig bedrag krijg ivm pensioen van ex-partner?

Ik krijg straks n bedrag van het ABP( mijn exman is overleden en was nog geen 65) van 3000, krijg ik dat in een keer? En moet ik dit opgeven aan de UWV?ik heb n Wia uitkering.
Met dat bedrag hoef ik niet in de schuldsanering, dus eenmalig zou mooi zijn.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Altijd opgeven, of even navragen bij uwv.
Als het niet nodig is vertellen ze dat wel, en als het wel nodig is kun je het beter nu weten en eventueel regelen dan dat je hen achter ja aan krijgt, dan kan het je nog een boete of intrekken van de uitkering kosten ook