Kan ik maximale huurtoeslag krijgen als ik in loondienst ben en het geld investeer in mijn eigen ondeneming?

Stel ik verdien in loondienst 24.000 euro per jaar, maar mijn onderneming maakt verlies door de vaste lasten, en investeringen in het bedrijf. Met andere woorden ik hou maar 4000 euro over in het jaar voor mijn privé door de kosten van de onderneming.

Over welk bedrag gaat de huurtoeslag?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
TurfGraver
6 jaar geleden
Huurtoeslag voor ondernemers aanvragen.
Wordt wel uitgebreid gecontroleerd.

Antwoorden (1)

Als uw inkomen zo laag is zoals u dat beschrijft, kunt u maximum huurtoeslag krijgen. U vult uw belastbare inkomen in. (verzamelinkomen box 1) Als dat minder is dan € 15.000 (alleenstaande) of € 20.000 (partners / medebewoners) krijgt u de maximum huurtoeslag. De hoogte van de huurtoeslag is mede afhankelijk van de hoogte van de huur.