Krijg ik een ww uitkering als nieuwe baan niet doorgaat bij een mondelinge overeenstemming voor een nieuwe baan?

Ik heb via email akkoord op nieuwe baan waarin alle voorwaarden staan. Contract heb ik als werknemer al getekend en geretourneerd. Hierbij is aangegeven dat alles akkoord is en dat ik alleen de getekende versie (vanuit werkgever) nog retour ontvang. Dit is niet gebeurd waarna ze mij meedelen dat nieuwe baan toch niet doorgaat. Krijg ik dan alsnog ww uitkering?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Ik mag natuurlijk niet zeggen absoluut maar je neemt ontslag om je toekomst ( positie ) te verbeteren . In de overtuiging dat je ergens bent aangenomen. Ja bijna zeker na een aantal werkzame jaren . Je moet natuurlijk ook aan andere criteria voldoen . Maar bewaar die AO ( ik hoop dat je een kopie hebt ) de mail wisseling kan je uit printen en vraag een schriftelijke of per mail de afwijzing . Daarmee sta je sterk. In het vervolg vraag een aanstelling 's brief. Daarmee sta je nog sterker. Succes
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Zonder een contract te hebben getekend?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er is de persoon een AO aangeboden. En hij heeft de AO getekend . Ik hoop dat er een kopie is gemaakt . Er zijn meer criteria maar na een aantal jaren werken is het niet onlogisch dat men opzegt . Er zullen toch uitnodigingen voor gesprek enz beschikbaar zijn . Daarbij is er onderzoek mogelijk bij de aspirant werkgever waarom hij de vacature heeft ingetrokken . Mocht alles verzonnen zijn ja dan geen WW . Dus zoek de uitnodiging voor het gesprek op de datum je kopie AO of de afwijzing .

Andere antwoorden (1)

Als het UWV zich formeel opstelt: geen recht op WW. Je hebt opgezegd bij je oude werkgever zonder dat 100 procent zeker was dat je bij de nieuwe werkgever kon beginnen - althans niet 100 procent aantoonbaar richting het UWV want hoe ga je mondelinge overeenstemming bewijzen?

Hopelijk lukt het toch op basis van de documentatie die je hebt. Als de beoogde werkgever ook nog schriftelijk wil verklaren dat er mondeling overeenstemming was maar dat hij op zijn beslissing is teruggekomen: nog beter. Al betwijfel ik ten zeerste of hij dit zal doen, want dit lijkt op contractbreuk. Misschien is het handig om met een arbeidsjurist te bekijken of een schadevergoeding gevorderd kan worden.