Wajong heeft geen limiet voor sparen als goed is. maar voor de belasting wel?

een jaar geleden
in: Sparen
1.3K
TurfGraver
een jaar geleden
Wajong is ook geen belasting.
Belasting kent ook geen limiet.

Antwoorden (1)

Voor de belasting geldt ook geen limiet. Wel moet je vermogensrendementsheffing betalen als je meer dan € 57.000,- bezit.

Voor huur- en zorgtoeslag geldt bijvoorbeeld, zoals voor iedereen, wel een vermogenslimiet.
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Het probleem is idd dat er voor huur- en zorgtoeslag een liniet is.
BertVissertje
een jaar geleden
SimonV, heel erg bedankt voor de info. een vraag ik begrijp box 3 niet weet u toevallig wat de limiet is met zorgtoeslag?
SimonV
een jaar geleden
U mag aardig wat spaargeld hebben zonder dat uw zorgtoeslag in gevaar komt.
U kunt in 2023 zorgtoeslag krijgen als uw vermogen op 1 januari 2023 niet hoger is dan € 127.582.
Hebt u een toeslagpartner? Dan mag het vermogen op 1 januari 2023 van u samen maximaal € 161.329 zijn.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/zorgtoeslag/content/maximaal-vermogen-zorgtoeslag
BertVissertje
een jaar geleden
Top! Nogmaals heel erg bedankt.