Heeft het nog zin geld van je betaalrekening naar je spaarrekening over te schrijven?

Op je betaalrekening krijg je geen rente maar bij de Amrobank nu ook niet meer op je spaarrekening. Dus waarom zou je dan de moeite nemen? Op de betaalrekening staat het immers net zo goed als op de spaarrekening is mijn redenering.

4 jaar geleden
in: Sparen
3K
Amadea
4 jaar geleden
Het is wel iets veiliger, want met jouw pinpas en pincode kan een dief je betaalrekening leeghalen maar niet bij de spaartegoeden komen.

Antwoorden (2)

Als je een overzicht wilt houden op jouw maandelijks te besteden budget is het best handig om het extra wat je steeds denkt over te houden in een apart potje (spaarrekening) te zetten.
Je geeft dan toch iets gedisciplineerder je geld uit en denkt iets beter na als het eind van de maand nadert. Zou je een pasje verliezen (contactloos betalen) dan heeft de vinder snel jouw rekening geplunderd, maar kan niet bij je spaarrekening.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
SentWierda
4 jaar geleden
@KeesWim.Waarom zou een hacker de rekening niet kunnen plunderen?
Het is de vraag wat je met ‘je spaarrekening’ bedoelt. Mijn spaarrekening is die van NIBC.
Dan krijg je toch nog (een schamele) rente.
Daarnaast kan het bij grote bedragen belangrijk zijn je geld niet bij één bank te plaatsen voor het geval deze bank failliet gaat.
Als je bankaccount van de lopende rekening gehackt is, blijkt een hacker wel geld van de spaarrekening van dezelfde bank te kunnen halen. Dus dan heeft geld overboeken geen zin wat dit betreft. Heb je een spaarrekening bij een ander bank, dan kan dit niet.
Toegevoegd op 01 februari 2020 13:20: tekst
4 jaar geleden
zondag
4 jaar geleden
Bedankt. Wie gaat er nu nog bij een andere bank een rekening openen in deze tijd waarin de banken bezig zijn de rente naar 0,0 te verlagen. Jouw bank komt ook nog wel aan de beurt hoor. We mogen blij zijn dat ze nog geen bewaarloon oftewel negatieve rente vragen. Het advies om schamele rente op te strijken door je geld bij een bank te plaatsen die nog rente geeft vind ik dus niet zo nuttig. Je advies om je spaargeld over verschillende banken te verspreiden vind ik wél goed.