wat gebeurt er als je geld opneemt van een BEM ?

Ik heb al eerder gezegd dat ik een bedrag nodig had van 3000 voor mijn broertje zijn studie. Nu blijkt dat de spaarrekening toch niet de BEM clausule heeft maar een gewone rekening is. Nu is de vraag als ik toch 3000 euro er van af neem. wat kunnen de gevolgen zijn

Toegevoegd na 5 minuten:
het smartengeld komt van een autoaanrijding waarbij alleen de rechtsbijstand verzekering het bedrag verhaalde op de tegenpartij en dat was het . Dus de kantonrechter is er niet bij gekomen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sparen
1.2K

Antwoorden (1)

Zolang je minderjarig bent blijft de BEM clausule op de rekening staan, dat houdt in dat alleen de bijgeschreven rente opgenomen kan worden. Opnemen van de hoofdsom is dan niet mogelijk.

Kortom, dat kan gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat bedoel ik niet het blijkt dat het een gewone spaarekening is zonder die clausule.maar wel met dat smartengeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan moet je niet vragen naar het opnemen van geld van een rekening meteen BEM ;-) Als het om een gewone rekening gaat, dan mag je zelf weten wat je met het geld op die rekening doet.