Zou het mogelijk zijn om +- 5.000-7.000 euro te verdienen (2 zomervakanties en een schooljaar) als studentenjob? Als je meer dan 1 werk doet vb.

Ik wil namelijk al beginnen sparen voor mijn auto. Ik heb rond geweest in mijn stad als werk in horeca enz. Ik kwam een loon tegen van 9euro/Euro. Als ik voor die loon goed zou doorwerken zou het mogelijk zijn om het bedrag te sparen?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sparen
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het bedrag dat je wilt sparen deelt door het uurloon, dan heb je het aantal uren dat je moet werken om het bedrag te bereiken. En dan kan je zelf wel nagaan of je voldoende uren tot je beschikking hebt om dat bedrag te halen. Daar heb je ons toch niet voor nodig. P.S. Op je mobiel zit een calculator.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoveel geld heb je echt niet nodig voor een auto hoor!

Antwoorden (1)

Dat loon is bruto, maar je krijgt wel fooien.
je zult een heel eind komen, maar je hebt ook goedkopere auto's dan voor 5000 hoor. 2de handsjes kunnen nog best een tijd mee
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik weet het, maar ik wil een auto kopen voor een hele tijd dan. Mijn ouders willen nog 7.000 euro bijleggen als ik evenveel spaar.
anneliez
11 jaar geleden
Gewoon beginnen en zien waar ht schip strandt, misschien kom je ergens nog iets beter betaald tegen, maar je zit overal met jeugdloon, dus kans is klein
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn hemel je wilt een auto van 14000 kopen? Wat is dat nu weer voor een onzin? Als je daar even mee rijdt is het kreng al 2000 minder waard. Echt een slecht idee. Een goede tweedehands kost tussen de 4500-5500 euro en die kunnen het ook nog jaren doen en die hebben niet zo'n enorme afschrijving als een auto van 12000-14000 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En al over de verzekering, het onderhoud en de brandstof nagedacht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze gaan er blijkbaar vanuit dat als je zo'n dure auto hebt je geen onderhoud hebt crea ;)
fisbel
11 jaar geleden
Het is goed mogelijk in 1 jaar + 2 zomervakanties een 6000 euro bij elkaar te sparen. Daar koop je een prima autootje voor. Zo ben je ook niet afhankelijk van je ouders. En als je een baantje blijft houden kan je prima de brandstof, verzekering, onderhoudsbeurten e.d. betalen.