Krijg je studiefinanciering als je na 1 augustus 18 wordt?

Als je studie 1 augustus begint en je wordt na 1 augustus 18 krijg je dan studiefinanciering voor dat schooljaar? Het gaat om het MBO.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Lenen
3.9K

Antwoorden (1)

Ja, als je tussen 1 augustus en 30 september jarig bent, krijg je per 1 oktober studiefinanciering. Ben je jarig tussen 1 oktober en 31 december, dan krijg je per 1 januari studiefinanciering.

"Wanneer gaat je studiefinanciering in?
Studiefinanciering gaat in vanaf het kwartaal na je 18e verjaardag. Je ouders krijgen dan ook geen kinderbijslag meer voor jou. We betalen uit aan het eind van elke maand."

Een kwartaal begint altijd op 1 januari, 1 april, 1 juli of 1 oktober. Iemand die jarig is in de maand juli krijgt dus ook pas vanaf 1 oktober studiefinanciering.