kun je geld lenen met een A1/H codering?

Ik ben er achter gekomen dat ik een A1 codering heb (bij een bank zonder dat dit gemeld is aan mij), echter staat er ook een H melding bij. Kan ik in de toekomst nog wel leningen nemen (Creditcards, Krediet, Hypotheek) omdat er een H notitie?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Lenen
2.7K
ronron1212
7 jaar geleden
https://www.coderingvrij.nl/bkr-coderingen
ronron1212
7 jaar geleden
H staat voor herstel en blijft 5 jaar staan daarna vervalt hij.

Het beste antwoord

Dat bepaalt de instantie die het geld uitleent.

De "H" betekent dat je weer bij bent met je betalingen. Deze code blijft echter 5 jaar in beeld, net als de A-code. Een potentiële geldverstrekker kan dus zien dat er problemen zijn geweest en daar zijn uitleengedrag op aanpassen.

"Herstelmelding (H-code)

De H staat voor Herstel. Deze code wordt gemeld als u weer bij bent met uw betalingen. Zo wordt geregistreerd dat er op uw lopende lening geen betalingsachterstand meer is. Het kan voorkomen dat uw lening - gelijk na het betalen van uw achterstand - wordt beëindigd. In dat geval wordt er geen herstelmelding geregistreerd, maar alleen een einddatum van de

De "1"  betekent dat er een aflossings- of schuldregeling is getroffen, nadat de betalingsachterstand is ontstaan.

"Achterstandsmelding (A-code)

U krijgt een A-code, als u enkele maanden achterloopt met de terugbetaling van uw lening. Uw kredietverstrekker meldt deze achterstand bij BKR. Het verschilt per kredietsoort na hoeveel tijd deze achterstand wordt gemeld. Voordat een kredietverstrekker een achterstand meldt bij BKR, moeten zij u hiervan eerst schriftelijk op de hoogte stellen. U heeft dan nog enkele dagen de tijd om alsnog aan uw betalingsverplichting te voldoen."