Studiefinanciering ontvangen, moet ik hiervoor lenen?

Ik heb eerder studiefinanciering voor een hbo opleiding ontvangen. Alleen het opleiding was een beetje moeilijk voor mij waardoor ik van de februari regeling gebruik heb gemaakt. Hiervoor hoefde ik dus niet te lenen en het bedrag hoefde ik volgens duo ook niet terug te betalen.

Nu wil ik weer naar HBO en hiervoor wil ik graag studiefinanciering voor aanvragen. Alleen volgens de nieuwe regeling moet men nu lenen. De genen die hiervoor studiefinanciering ontvingen zijn van deze regeling uitgesloten.

Zou dit ook voor mij gelden, sinds ik eerder een HBO opleiding hebt gevolgd en hiervoor eerder studiefinanciering hebt ontvangen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Lenen
1.5K

Het beste antwoord

Stoppen in je eerste jaar
Heb je voor het eerst studiefinanciering voor hbo of universiteit en stop je in je eerste jaar met je studie? Als je vóór 1 februari je studiefinanciering stopt, worden je studentenreisproduct en aanvullende beurs automatisch een gift.
Er is een voorwaarde: je mag in hetzelfde studiejaar geen studiefinanciering meer voor een opleiding aan hbo of universiteit.
https://duo.nl/particulieren/student-hbo-of-universiteit/studeren/stoppen-met-je-studie.asp

Deze regel geldt dus ook voor jou.

Toegevoegd na 42 minuten:
Als het niet helemaal duidelijk is, neem dan contact op met DUO, die weten in ieder geval van de hoed en de rand. Maar zeg wel duidelijk wanneer je van plan ben om weer verder te gaan met een studie op de HBO.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik was eind november gestopt. Dus niet echt februari regeling. Volgens DUO mocht ik volgend jaar dus in 2015 gewoon studiefinanciering ontvangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iedereen die gestopt is vóór februari 2015, krijgt nog stufi vanaf september 2015. November valt daar dus ook onder
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@DarkBladeX, Je schrijft in de vraag dat je van de februariregeling gebruik hebt gemaakt. Vorig jaar eind november stoppen is toch gestopt zijn vóór 1 februari 2015.
Je schrijft ook: nu wil ik weer naar de HBO, je zegt niet dat je dat pas in een nieuw volgend studiejaar gaat doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn excuses dat het niet duidelijk was. Ik bel morgen naar DUO om te vragen. Bedankt.