Heeft een studielening een bestemming?

De overheid heeft de kolder in zijn kop gekregen en gaat de studiefinanciering afschaffen, Shit happens.

Geld voor je studie moet je nu lenen, als ik het maximale bedrag leen, moet ik dit dan per se aan mijn studie uitgeven of mag ik hier ook andere dingen van doen? Bijvoorbeeld een eerste autootje kopen of het uitgeven aan de huur van een kamer? (Een student in Amsterdam kan onmogelijk zijn huur bij elkaar halen met alleen een bijbaantje, hier is simpel weg geen tijd voor aangezien je schoolplicht hebt van 8:30 - 18:00 op mijn opleiding en je tijd nodig hebt voor je huiswerk)

Graag zou ik dus willen weten of je studielening een bestemmingsplan heeft.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Lenen
1.1K

Antwoorden (1)

Nee, een studielening heeft geen bestemming -de student mag het geld naar eigen inzicht besteden-, maar het bedrag dat men ontvangt zal wel enigszins gebaseerd zijn op de normale uitgaven van een student, zoals huur, energie, collegegeld, levensmiddelen, kleding en studieboeken.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maximaal mag je bijna 1000 euro per maand lenen...