Kost rood staan geld? (Studente rekening?)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Lenen
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, je betaalt debet rente per maand...kan oplopen tot wel 8%/pj
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat kost altijd veel geld, leer sparen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En als ik bv 3 maanden rood sta en daarna niet meer. Hoe berekenen ze dat dan aangezien ik overal alles maar zie met jarencijfers.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel de jaarcijfers dan door 12 en dat maal 3?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stel je voor je staat 100€ rood dan bereken je 8 procent dat is 8€ dus 108€ en dat deel je door 12 * 3 maanden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op een studentrekening kun je vaak wel goedkoper rood staan dan bij een betaalrekening. Tenminste, dat is bij mijn bank zo. Vaak kun je ook je tegoed instellen. Als je niet rood wilt kunnen staan, kun je het op 0 zetten.

Het beste antwoord

rood staan kost geld want je leent eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Rood staan kost altijd geld, bij iedere bank. Het rentepercentage is altijd hoger dan het rentepercentage voor positieve saldi, als je daarover al rente krijgt.