Hoe werkt de studiefinanciering in Nederland?

Ik zit nu in mijn laatste jaar van havo en volgend jaar ga ik dus studeren. Mijn vraag is: hoe werkt de studiefinanciering van volgend jaar voor mij?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Lenen
1K
Poet
10 jaar geleden
Hier staat het voor HBO. momopoyol had de link voor mbo maar wsl ga je HBO doen met Havo. http://www.duo.nl/particulieren/student-hbo-of-universiteit/default.asp
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En vooral vroeg aanmelden bij DUO. Niet wachten tot de studie begint, maar 3 maanden van tevoren.

Antwoorden (1)

Dat is hier niet in een paar zinnen uit te leggen.
De studiefinanciering wordt verzorgd door het DUO en daar vind je dus alle informatie:

Weten hoe het werkt:

Studiefinanciering in een notendop

Studiefinanciering bestaat uit 4 onderdelen: een basisbeurs, een aanvullende beurs, een lening en een ov-kaart (het 'studentenreisproduct'). De basisbeurs en het studentenreisproduct zijn er voor iedereen. Een aanvullende beurs en een lening moet je extra aanvragen

http://www.duo.nl/particulieren/mbo-er/studiefinanciering/weten-hoe-het-werkt.asp