als ik mijn rekening nummer en de indentiteitskaart gegevens aan een vreemde doorgeef kan die dan geld van mijn rekening halen?

Ik ben op een online site voor lenen ingegaan op een aanbod ,maar heb nog geen gegevens doorgestuurd

10 jaar geleden
in: Lenen
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zorg dat je kopie op je ID zet en je BSN nummer doorstreept voordat je het door stuurt.
Dit kun je makkelijk in paint doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vind je dit een goed idee?
Computoon
10 jaar geleden
Ja, om identiteitsfraude te voorkomen. Soms gaan mensen veel te lichtzinnig om met hun ID-kaart.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoelde niet het doorstrepen van BSN (wat een uitstekende tip is) maar ik doelde op het ingaan op een aanbod van een on-line lenen site.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarom heb ik als toevoeging een reactie geplaatst en niet als antwoord gegeven.

Het beste antwoord

Een particulier kan dit niet.

Een bedrijf kan dat wel maar dan zal het eerst een door jou getekende incassomachtiging moeten ontvangen. (Of je moet een document hebben teruggestuurd met je handtekening eronder waarin je onder meer voor incasso toestemming geeft.) Ook moet dat bedrijf een incassocontract bij de bank hebben.
10 jaar geleden
stiena58
10 jaar geleden
Ik vertrouw het toch niet en heb me niet meer gemeld,daar ik het idee had dat het buitenlanders waren (slecht geschreven en zo) en toen kreeg ik nog een mailtje waarin alleen stond wat ik per maand moest aflossen!!