Wat zijn de risico's van een minilening?

Zou graag een vraag willen stellen. Wat zijn de risico's van het afsluiten van een minilening? Bedrijven als ferratum bieden een snelle lening aan, maar is het wel zo verstandig om zo'n lening aan te gaan? Wat zijn de risico's van een minilening?

Toegevoegd na 2 minuten:
En wat gebeurt er bij een te late betaling?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Lenen
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zoiets gaat doen lees je eerst alle regels en voorwaarden etc van een site. Alles staat erop.

Antwoorden (2)

Het NIBUD geeft als advies: Als u op korte termijn geld nodig heeft, bedenk u dan 3x voordat u gebruik maakt van een dergelijk flitskrediet.

Het is eigenlijk niet een echt krediet, waardoor aanbieders daar handig gebruik van maken door hoge kosten te rekenen. Naast deze behandelingskosten rekenen ze forse boetes wanneer er te laat wordt terugbetaald, al is het maar 1 dag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is het risico:
Degelijke korte lening hebben vaak hoge rentes, waardoor je veel meer terug betaalt dan dat je leent. Dus het eerste risico is dat je meer 'geld' kwijt bent, terwijl je dat geld niet kan missen.
Daarnaast zit het grootste risico in het feit dat als je het niet kan terugbetalen je een negatieve registratie kan krijgen bij het BKR. Als je die negatieve registratie hebt, dan kan je vervolgens moeilijker geld lenen, en ook moeite krijgen bij het afsluiten van o.a. telefoonabonnementen.

Wat er precies gebeurd na een late betaling hangt af van de voorwaarden van het bedrijf. Meestal komt er een boetebedrag bij, dus betaal je nog meer. Uiteindelijk kan er ook een deurwaarder worden ingeschakeld, en dan kom je in die procedure terecht.