Kun je Rood Staan afbetalen?

Hallo,

Ik wil namelijk graag iets weten..
Als je rood hebt gestaan bij de Sns bank en ik heb een kredietlimiet van 900 Euro (inmiddels al wat lager), maar je mag max 90 dagen rood staan geloof ik en na 900 is het dus rood staan, maar daarvoor niet, als het goed is? Alleen als je geen inkomen meer op het rekening stort na 3 maanden en je betaald wel per maand af (bijv 50 euro per maand) is dat een probleem of niet? Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Lenen
1K

Het beste antwoord

met een kredietlimiet van 900 euro sta je al rood zo gauw je daar gebruik van maakt. dus wat jij rood staan noemt na 900 euro gaat niet helemaal op. ik begrijp hieruit dat je maximaal 900 euro rood mag staan. jij ziet het rood staan als iets wat na het kredietlimiet komt, maar zodra je gebruik maakt van je kredietlimiet sta je al rood. je zal dus creditrente betalen over de 900 euro. ik denk dat je er verstandig aan doet dit zo snel mogelijk terug te brengen naar 0. banken zijn erg onduidelijk over het rentepercentage die je betaald bij het rood staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je de rekening bij SNS opzeg is het niet meer belangrijk hoe hoog je kredietlimiet is. het is vast gesteld op 900 euro en dat blijft gewoon staan. die 1 dag per maand positief is nu ook niet meer nodig. zou gauw je rekening op 0 staat kan je hem opzeggen. maar doe dit wel zo snel mogelijk. om onnodig rente te betalen. De betaalde rente aan SNS is veel hoger dan de ontvangen rente van je nieuwe bank.

Andere antwoorden (1)

Als er geen voeding meer op de rekening is en jij slechts € 50 stort per maand dan sta je na 90 dagen nog steeds veel te veel rood. Dat mag dus niet. Je kan maar beter contact opnemen met de bank en een regeling treffen.