te weinig info...er zijn veel soorten schulden.
1: Schuld als gevolg van onrechtmatige daad (al dan niet moedwillige vernieling og criminaliteit...ook verkeers schades vallen hieronder)
2: Economische schuld...gevolg van samen aangegane overeenkomst over levering en betaling van goed of dienst.
3: Natuurlijke schulden..de schuld tegenover degeen die je leven gerd heeft bv, of die van een familie lid (hieronder niet de professionele hulpverlener als arts als het redden tot zijn normale taak en verantwoordelijkheid hoort...wel natiirlijk als die art in het water spring om je eruit te halen)
4: schulden als gevolg van gokken en spel...in nederland wettelijk niet opeisbaar, is ie betaalt dan kan je de schuld niet meer terigvorderen wegens onverschuldigde betaling.

Schulden van 1 en 2 kun je via de rechter opeisen.
3: Is niet opeisbaar, wel kunnen kosten gemaakt voor het redden soms verhaald worden (nieuwe kleren als die bedorven zijn terwijl iemand zijn leven voor je waagt.)

Gokschulden zijn slechts verhaalbaar als het prijzen gelden betreft van officieel goedgekeurde loterijen als de staatsloterij, postcode loterij ed.

En illegaal kan je natuurlijk ook verhalen zoals aangegeven in een reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om hoeveel geld gaat het?

je kan hem/ haar zeggen dat je zelf het geld hard nodig hebt.