bestaan er artikelen over waarom jongeren wel geld zouden moeten lenen?

Ik moet iets doen voor Nederlands, met deze informatie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Lenen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of er artikelen over bestaan weet ik niet, ik hoop eigenlijk van niet... De enige reden die ik kan bedenken is:
Om beter met geld om te leren gaan: te ontdekken dat je terug moet betalen (vaak met rente) zodat ze in hun latere leven minstens twee keer nadenken voor ze geld gaan lenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop het niet.......er zijn al meer dan genoeg jongeren die hun leven beginnen met schulden waar ze vermoedelijk hun hele leven niet meer overheen komen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om hun studie te kunnen bekostigen. Investeren in jezelf is een goede reden om te lenen.

Antwoorden (2)

Nee, want als er zo'n artikel zou zijn, dan zou dat een doel moeten hebben. Namelijk om de jeugd te stimuleren om geld te lenen, omdat dat ergens goed voor zou zijn.

Natuurlijk is het niet per definitie slecht om geld te lenen. Want als je goed verdient, en je kunt de maandelijkse aflossing zonder enig probleem betalen, dan is er niks verkeerds aan.

Het (te veel) geld lenen door jongeren, en vooral de opkomst van websites waar tegen een woekerrente, jongeren heel snel en makkelijk aan geld kunnen komen, wordt gezien als een maatschappelijk probleem. Net zoals het overmatig drankgebruik door jongeren. Er zullen dus ook geen artikelen worden geschreven, waar wordt gesteld, dat het leuk en fijn is om op je 16e zo nu en dan een glaasje wijn te drinken. Terwijl daar op zich niets mis mee is.

De enige manier om daar over te schrijven, kan b.v. met studeren te maken hebben. Als studeren wordt gestimuleerd, dan wordt er vaak ook aangegeven, dat je er geld voor kunt lenen. Dat is ook helemaal niet erg, want de rente is laag, je mag er lang over doen om terug te betalen, en je investeert in je toekomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze site heb ik een keer een werkstuk over geld lenen geschreven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier staat veel over waarom wel en niet en wat de voor en nadelen zijn aan geld lenen aan jongeren.

Ook over wat de gevolgen kunnen zijn als je jong geld leent en als je ouder bent er last van kunt krijgen