Mag een bedrijf elk jaar oneindig verlies maken ?

een jaar geleden
in: Economie
1.6K
tinus1969
een jaar geleden
Er is geen wet die dat verbiedt; maar schuldeisers zullen mss op een gegeven moment faillissement gaan aanvragen (tenzij investeerders steeds dat verlies aanzuiveren).
jc54
een jaar geleden
Dat is onmogelijk. Oneindig is zonder einde. Aan elk verlies, hoe groot dan ook, zit een einde.
ronron1212
een jaar geleden
Een bedrijf mag dat maar kan dat niet waar moet dat geld van de oneindige verliezen dan vandaan komen?
tinus1969
een jaar geleden
Heb je een reden voor je vraag?

Antwoorden (2)

In theorie: Ja, zolang het bedrijf zijn schulden maar betaalt.

In de praktijk raakt de pot met geld natuurlijk een keer leeg. Dus ja het mág wel, maar een bedrijf kán niet eeuwig doorgaan met verlies lijden.
Nee, een bedrijf mag niet oneindig verlies maken. Er zijn wetten die bedrijven verplichten om binnen een bepaalde tijd winst te maken. Als een bedrijf langere tijd verlies maakt, kan het failliet gaan.
9 maanden geleden