wat voor werkloosheid is het als je ontslagen bent omdat je niet goed genoeg kan werken volgens de w?

]bijvoorbeeld een 50 plusser, mensen met beperking of allochtonen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Economie
1.8K
Erna55
6 jaar geleden
Ik begrijp je uitleg niet.
Je bent aangenomen en hebt het werk een tijd gedaan. Daarna ontslagen "omdat je niet goed genoeg kan werken volgens de w " .
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vraag gaat duidelijk over een ontslag wegens disfunctioneren. Het niet voldoen aan de eisen die door de werkgever aan de werknemer worden gesteld in de uitoefening van zijn functie, anders dan wegens ziekte.
https://www.rmu.nu/vragen/is+slecht+functioneren+reden+tot+ontslag_43
Erna55
6 jaar geleden
Als voorbeeld noemt de VS : ontslag wegens niet functioneren vanwege : leeftijd, het hebben van een beperking of allochtoon zijn.
Het verrast me dat iemand eerst een tijd dan blijkbaar wel functioneert. Tijdens de proeftijd komt dit disfunctioneren toch al aan het licht ?

Antwoorden (1)

Ontslagen worden om redenen van disfunctioneren op het werk heeft geen aparte benaming.
De definitie van disfunctioneren op het werk is het niet voldoen aan de eisen die door de werkgever aan de werknemer worden gesteld in de uitoefening van zijn functie, anders dan wegens ziekte. Ontslagen worden om die redenen kan niet zonder slag of stoot. Vanaf 1 juli 2015 moet een werkgever voor een bedrijfseconomisch ontslag of ontslag na twee jaar arbeidsongeschiktheid naar het UWV en in geval van ontslag om persoonlijke redenen ( bijvoorbeeld disfunctioneren van werknemer of een verstoorde arbeidsrelatie) naar de kantonrechter. Kortom, de reden van ontslag bepaalt de route. Ontslag van een 50plusser kan vallen onder leeftijdsontslag.
Toegevoegd op 08 maart 2018 10:44: bron