Door te weten dat 1 miljard een 1 is met 9 nullen weet je dat 2863 miljard ook met 9 nullen moet. 2.863.000.000.000 dus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En hoe spreek je dat dan uit? Schrijf dat in letters svp.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
tweeduizend-achthonderd-drieënzestig-miljard @zondag dat veranderd niets 2.863 miljard zelfde als je het uitspreekt
kierkegaard47
6 jaar geleden
Hoewel de kans natuurlijk bestaat dat die punt als een komma (decimal point) bedoeld was (eigenlijk niet juist maar je ziet het ook in Nederland steeds vaker zo geschreven worden). In dat geval zouden het 3 nullen minder zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt!!!

Andere antwoorden (1)

Dat ligt er aan hoe je de punt tussen de 2 en de 8 in 2.863 interpreteert. De ene ziet het als een komma en de andere als een duizend verdeler. In de Engelse taal werkt het juist andersom. Daar is de komma een duizend verdeler en de punt een komma. Lekker duidelijk he :)

Het kan namelijk 2 miljard, 863 miljoen zijn, dan wordt het: 2.863.000.000
Of 2.863 miljard, dan wordt het 2.863.000.000.000
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
kierkegaard47
6 jaar geleden
De officiéle regels zeggen inderdaad: een punt voor duizendtallen, een komma voor decimalen. Dat neemt niet weg dat de punt als komma ook hier (waarschijnlijk door de computer en het (grotendeels Engelstalige) internet meer ingeburgerd is geraakt. Als een willekeurig persoon daarom "2.863 miljard" schrijft, zou ik er inderdaad niet al te zeker van zijn hoe dit bedoeld is, ook al zijn de officiële regels hier duidelijk overl.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nope, ik hou rekening met het feit of ik engels of nederlands moet typen en hou deze twee wel uit elkaar. NL = . = duizend verdeler. In het engels is dit de ,