Wat is de oorzaak van de nog steeds dalende olieprijzen ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Economie
1.6K
ronron1212
8 jaar geleden
De grote hoeveelheid ruwe olie die op de markt wordt gebracht.
fisbel
8 jaar geleden
De OPEC-landen en Rusland kunnen het niet eens worden over een productieplafond c.q. productieverlaging. Met name de V.S. is de laatste paar jaren meer gaan produceren (olie uitschaliegas) Omdat de kosten van de winning olie uit schaliegas relatief hoog zijn kan de verwachting zijn dat de V.S. gaat temperen in productie. Maar zoals ronron1212 hierboven zegt; er is gewoon veel te veel ruwe olie op de markt. Partijen zijn vooralsnog niet genegen minder olie op de markt te brengen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er wordt nogal veel beweerd zonder bronvermelding. Hier vind je een analyse van de prijsontwikkeling van olie. Of die klopt kan ik je niet zeggen. http://fd.nl/beurs/1134107/olieprijs-daalt-naar-laagste-punt-in-11-jaar

Het beste antwoord

Schali gas . In de USA wordt op grote schaal gas uit de grond gehaald . Om minder afhankelijk te zijn van energie invoer . Noorse olie velden . De Saoedisch produceren ook extra onder het mom van anders wordt er nog meer gezocht naar alternatieven . China vraagt iets minder snel meer energie (olie ) dan ingeschat de economie vertraagt daar . Helemaal echt verklaard nee. Boze tongen beweren ( complot theorie ) dat Amerika de Saoedisch in ruil voor wapens en weg kijk steun extra productie van olie vraagt . Waarom om Rusland ( Poetin ) te tergen . Rusland wilde zich uit d'r crises vechten met z'n olie inkomsten . Is dit verhaal waar ? . Turkije gooit ook olie op de markt verkregen uit illegale handel met z'n zgn vijand iss en uit Iran die laatste mag nu ook weer officieel de markt op .Dus na jaren van ( niet echt ) weggeweest komt Iran er ook weer bij als aan bieder van het zwarte goud . ( ze kopen Vd week tien tallen vliegtuigen in Frankrijk en wapens in Rusland van het geld verdiend uit de olie ) Dus het aanbod maar mogelijk ook ondoorgrondelijke allianties . Niet omdat ze het ons gunnen :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De prijs wordt altijd bepaald door vraag en aanbod. Op het moment is het aanbod groot, waardoor de prijs laag is. Iran mag nu weer olie gaan exporteren, dus zal de prijs nog verder dalen.