Hoe kom je aan de inkoopwaarde van de omzet?

hey weet iemand hoe je dit oplost ? (M & O) heb een toets deze week en ik snap het nog niet. het gaat me om de manier waarop het moet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Economie
23.4K

Antwoorden (2)

Afzet vermenigvuldigd met de inkoopprijs
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
kun je iets duidelijker zijn want dit is geen antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Afzet x inkoopprijs
Kun je misschien zeggen wat je niet begrijpt?
ronron1212
9 jaar geleden
afzet maal inkoop geef een groot bedrag afzet is omzet.
ronron1212
9 jaar geleden
hij vraag om de inkoop waarde van de omzet.
Dan heb je iets meer informatie nodig. Stel winstopslag is 25 procent van inkoopprijs.
Als je dan de omzet weet, deel je 'm door 1, 25 en heb je de inkoopwaarde.

Als de winstmarge 25 procent van de omzet is, vermenigvuldig je de omzet met 0,75 en heb je de inkoopwaarde.

Indirect is het ook uit te berekenen: beginvoorraad + inkopen - eindvoorraad = inkoopwaarde van de omzet.

Inkoopwaarde van de omzet is (dus) iets anders dan de inkoopprijs.
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Vergeet dan niet die 21% BTW ook van je winst af te trekken alvorens je winstmarge te berekenen.