Welke boeken raadt u mij aan als ik kennis wil opdoen over het opstellen van jaarverslagen?

Ik kan een jaarverslag redelijk lezen, maar wil er meer kennis over opdoen. Ook zou ik in staat willen zijn zelf een dergelijk verslag op te stellen en jaarverslagen van verschillende bedrijven te kunnen consolideren.

Ik ben op zoek naar een Nederlandstalig boek(en) dat mij hierbij helpt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Economie

Het beste antwoord

De regels over het opstellen van jaarverslagen zijn in veel boeken opgenomen. Via de link vind je het standaardwerk van Klaassen, Hoogendoorn en Vergoossen terug (deze wordt bij hbo en universitaire opleidingen accountancy/bedrijfseconomie veel gebruikt). Hierin staat de theorie waardoor je al snel balansen en rekeningen kunt 'lezen', maar ook praktische oefeningen om zelf jaarverslagen op te stellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Hiermee kun je wel het een en andere leren maar dat je dan ook zelf een jaarrekening kunt maken is natuur niet waar. Het maken van een jaarrekening is echt een leer proces in een bedrijf.