Wat zou het uitmaken voor de economische groei als alle winkels 1 dag geen omzet maken?

Exclusief zondagen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Economie

Het beste antwoord

Ik denk dat het nauwelijks invloed heeft, er zijn bijvoorbeeld ook feestdagen die op doordeweekse dagen vallen. Kerst valt dit jaar zelfs op 2 doordeweekse dagen. Dat zorgt ook niet voor stagnatie van de economie of wat dan ook.

Denk daarnaast bijvoorbeeld eens aan carnaval, dan ligt het leven in Brabant en Limburg meerdere dagen stil. Veel bedrijven zijn dan gesloten en mensen geven juist dan hun geld uit, net als met andere feestdagen.