Wordt er tegenwoordig bij de Aldi en Lidl nog terugbetaald met 1 of 2 centen?

Of wordt het ook afgerond op 5 cent

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Economie
2.4K

Het beste antwoord

De Lidl rondt de bedragen wel af, en bij de Aldi krijg je gewoon eerlijk je geld terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Bij ons in provincie groningen wordt niet afgrond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze betalen nog steeds terug met 1 en 2 centen, ze ronden niks af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel hoor in het zuiden van het land en in het midden en ik ben er van overtuigd dat het ook op sommige plaatsen in het noorden gebeurt. Ik krijg iig nog altijd 1en 2 centjes terug daar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, overal worden nog steeds 1 en 2 centjes terug gegeven.
In deze regio (oosten) word na mijn weten niet meer terugbetaald in centen. Maar wellicht loop ik inmiddels achter, ben al een jaar niet meer bij deze winkels geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier in het westen krijg je nog gewoon 1 en 2 centen terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben medewerker van aldi..ja ..in alle filialen in europa ..dus ook Nederland ..betaal je de centen ..maar krijg je ze ook terug...aldi wil dat in alle filialen dezelfde regels gelden waar dan ook in europa... Ook het winkelbeeld is het zelfde
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook in Aldi België (Mechelen) en Lidl (Spanje) krijg ik nog steeds terug betaald met 1 en 2 cent.

Ik heb nog nergens met de afronding naar 5 cent te maken gekregen en ik zou er vermoedelijk ook niet meer gaan winkelen indien men dat zou doen zolang de artikels met minder dan 5 cent na de komma aangeprijsd zijn.
Indien ze de prijzen willen afronden dan moeten ze die 1 en 2 centjes eerst maar uit de handel nemen vind ik.

Tenzij ze naar beneden afronden uiteraard maar dat zie ik nog niet veel handelaars als algemene regel hanteren. Al zou het op termijn een winstgevend initiatief zijn vanwege de stijgende omzet en de daaraan gekoppelde lagere inkoopprijzen ;-)

Anyway, Have Fun Any Way!