Ik ben op zoek naar gevalideerde (wetenschappelijke)vraag constructen van: brand eval. en behavioral attitude. Iemand tips hóe ik die kan vinden?

Er wordt in artikelen verwezen naar bronnen, maar de gebruikte vragen in de constructen heb ik tot op heden nog niet kunnen vinden. (Ik zoek via Google Scholar en de universitaire bibliotheek met een VPN verbinding.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie

Antwoorden (1)

Wat is je vraag precies? Zoek je de betekenis van bepaalde concepten? Of zoek je onderzoeksmodellen met bepaalde concepten?

Bij het zoeken moet je eerst sowieso de goede bronnen en technieken gebruiken. Elke manier heeft z'n voordelen en nadelen. Zoals je zelf zegt is Google Scholar een handige, maar dat is gewoon random zoeken, en die komt niet in databases die goed afgeschermd zijn. (al vindt die wel veel) Daarnaast heb je MetaSearch, een manier om verschillende databases tegelijkertijd te doorzoeken, en o.a. PiCarta voor boeken.

Verder ligt het erg aan welke systemen je universiteit ter beschikking heeft. (hoe je bij de databases komt)
Welk systeem je ook hebt, kijk eerst in welke database en/of journal je het beste kunt zoeken. (als je al bronnen hebt moet de journal bij APA style erbij vermeld staan)

De term brand eval ken ik niet, maar behavioral attitude klinkt als een term van gedragswetenschappen. Dus hiervoor kun je het beste zoeken in databasen van psychologie, sociologie, economie en management wetenschappen.

Ik kan de databases van EBSCO erg aanraden. (dat zijn er een stuk of 4 of 5) Over het algemeen staan hier de belangrijkste, meest gerespecteerde academische papers en journals wel in.

Als je die term zoekt moet je ook opletten naar hoe je de zoekopdracht invoert. Als je specifiek Behavioral Attitude zoekt, kan je het het beste tussen aanhalingstekens zetten. Dan wordt er alleen naar deze term gezocht als beide woorden precies achter elkaar staan.

Verder kan ik het systeem van MetaSearch aanraden. (afhankelijke van of je uni het gebruikt) Via je dit systeem kun je door meerdere databases zoeken tegelijkertijd. Je hoeft hierbij alleen de databases aan te vinden waar je in wilt zoeken, en kun je op meerdere termen zoeken. (author, title, etcetera)

Ik hoop dat dit antwoord je enigszins heeft kunnen helpen.