Waarom schuift de VS z'n staatsbankroekt nog steeds voor zich uit?

De VS heeft jaarlijks 400 Mrd Dollar nodig om zich niet failliet te moeten verklaren. Waarom vragen ze niet een staatbankroet aan en waar wachten ze eigenlijk op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om dezelfde redenen als Nederland,....
of Italie, of Spanje, of..............
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of wachten ze juist op America?

Antwoorden (4)

Amerikanen zijn een vrij edel volk. Ze leggen de fout niet zo vlug bij zich zelf, en gaan er vanuit dit zelf nog wel op te kunnen lossen.
Wat ook mogelijk is als de Amerikanen op een (meer) Europese manier gaan leven. Ook doet Amerika nog op veel fronten mee in de wereld economie denk maar aan het groeiende aandeel van Apple, Microsoft en ook de Amerikaanse auto's doen het beter (met name de Chevy).
Een bankroet aanvragen zou ook een inlevering van de Amerikaanse macht betekenen en dan zou Europa of China hem waarschijnlijk overnemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het rente-gebaseerd geldsysteem vereist een reset van de staatsschulden om de 2-3 generaties. Het is dus niet zo, dat ze iets fout hebben gedaan als ze bankroet gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee maar ze verliezen wel status en macht als ze kiezen voor een bankroet. Het verzwakken van eisen lijkt me idd ook geen oplossing maar dat ze sterk moeten bezuinigen is een feit en dat zullen ze ook doen anders zijn de problemen niet te overzien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met bezuinigingen worden staatsschulden niet opgelost, kijk naar Griekenland. Wel drijf je de bevolking in een grote afhankelijkheid van de staat. Misschien is dat juist de bedoeling! Ik vind dit heel erg 18de eeuw.
Ze denken nog steeds dat de economie gigantisch gaat groeien, meer meer belastinginkomsten als gevolg. Dan kunnen ze, samen met het verminderen van de uitgaven, die schulden weer aflossen.
Probleem is echter dat dat een paar vervelende ingrepen veriest, en politici kijken nu eenmaal niet verder vooruit dan de eerstvolgende verkiezingen.
12 jaar geleden
Dat doet iedereen ook europa dus wat wil je de hele wereld heeft een gigantische schuld
12 jaar geleden
Dat hoeven ze helemaal nooit. Ze beheren namelijk zelf de dollar.