Wat is nu de oplossing om uit de economische (wereld)crisis te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie

Het beste antwoord

uiteindelijk is er niet echt 1 oplossing om wereldwijd uit de crisis te komen. wereldwijd zullen er altijd gebieden zijn die in een crisis zitten al hebben wij daar minder mee te maken zolang het niet Amerika of Europa betreft.

zelfs binnen Europa is er niet 1 oplossing voor alle landen. zo zijn de problemen voor de zuidelijke landen anders dan voor de noordelijke maar ook voor de zuidelijke onderling moet er gekeken worden naar passende oplossingen per land.

voor een groot deel is een crisis een gebrek aan vertrouwen waardoor mensen minder geld uitgeven en ook de banken minder makkelijk geld uitlenen. daardoor wordt er minder gekocht en besteed waardoor de winsten afnemen - bedrijven zelfs failliet gaan - en mensen ontslagen worden. dit beeld wakkert de onzekerheid dan weer aan waardoor de situatie nog onzekerder wordt.

uiteindelijk zal de situatie zich stabiliseren en zullen de ontslagen afnemen. de mensen die hun baan hebben behouden krijgen hierdoor weer meer vertrouwen in de toekomst en zullen weer iets meer gaan besteden.
op dit mom ent draait het om en zullen de winsten weer toenemen en er meer mensen aan het werk gaan

dan zitten we weer in een groei periode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een oplossing voor deze crisis?
Ja die is er wel, maar dat gaat zoveel machthebbers van hun troontje afstoten en diverse wereldmachten gaan dan hun status verliezen.
Dus dat zal nooit een haalbare kaart worden