wat betekend risicoreductie?

• Groepsgeest: Door er vanuit te gaan dat al veel mensen het product gebruiken, spelen de reclamemakers zowel in op het gevoel 'erbij te willen horen', als op de vermeende risicoreductie die hiervan uit gaat.

wat betekend hierin risicoreductie ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Economie
3.9K

Antwoorden (2)

Risicoreductie is het terugbrengen (minderen) van risico's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met risicoreductie wordt het vermijden van een slechte aankoop bedoeld.

Door de kudde te volgen ga je samen de fout in, maar meestal zijn de mensen niet achterlijk en is het erg verstandig om met de meute mee te gaan, vooral als er geen overleg gevoerd wordt en er geen sprake is van een voortrekker.

Als aan honderd boeren wordt gevraagd het gewicht van een koe te schatten, dan is het gemiddelde een verbazingwekkend goede schatting voor het werkelijke gewicht.

Als er wel overleg over gevoerd wordt zal de accuratesse afnemen en mensen zullen geneigd zijn zich bij de meest overtuigende personen aan te sluiten. Waarschijnlijk kan het management van bedrijven ook enorm verbeteren met alleen enquetes en het afschaffen van vergaderingen.

Reclamemakers spelen in op dit nuttige instinct door vermeende groepen te creeren, waarbij je je aan zou moeten sluiten. Als zeer veel mensen in je omgeving een bepaalde telefoon gebruiken, zonder dat er veel expliciete reclame voor gemaakt is kun je er niet snel een miskoop aan hebben, alleen goed functionerende apparaten zullen door mond op mond reclame snel populair worden.